Boom Supersonic XB-1 eli "Baby Boom" on kooltaan noin kolmasosa tulevasta Overture -yliäänimatkustajakoneesta.
Sen pituus on 21 metriä ja siipien kärkiväli 5,2 metriä. Suurin lentoonlähtömassa koneella on 6100 kg.
Baby Boomissa on kolme General Electric CJ61 -suihkumoottoria ja se pystyy teoriassa lentämään pitkänkin aikaa 2,2-kertaisella äänen nopeudella. Koekone on ollut tätä ennen 11 lennollaan ilmassa yhteensö 450 minuuttia ja se on lentänyt kaikkiaan 5594 kilometriä.
OIennaisin testattava tekniikka koneessa liittyy moottorien edessä ja jälkeen oleviin ilmatiehyeisiin. Ne ovat muuttuvageometrisia, eli niiden muoto muuttuu nopeuden mukaan. Hyvin nopeasti lennettäessä ilma pakkautuu tehokkaammin ilmaottoaukkoihin, joten niitä pitää supistaa silloin. Laskeutuessa ja muulloin hitaasti lennettäessä aukkoja laajennetaan, jolloin ilmaa tulee paremmin moottoreihin.

Ohjaimissa tällä historiallisella 12. koelennolla on Boomin pääkoelentäjä Tristan “Geppetto” Brandenburg. Hän lensi myös koneen toisen ja kolmannen koelennon, sekä on harjoitellut satoja tunteja XB-1:n simulaattorissa.

Boom Overture on nelimoottorinen yliäänimatkustajakone, joka on 52 metriä pitkä ja 18 metriä leveä. Se on suunniteltu lentämään noin 7400 kilometrin päähän maksimissaan Mach 1,7 -nopeudella.
Matkustajapaikkoja koneessa on 64-88. Ensilentoa kaavaillaan vuoteen 2029.
Alustavia tilauksia koneelle on jo yli 130. Mukana tilaajissa on myös suuria lentoyhtiöitä, kuten American Airlines, United ja Japan Airlines.

Moottorina Overturessa on uusi, suurelta osin itse suunniteltu Symphony. Päinvastoin kuin Concorden Olympus-moottorit, ovat nämä (suhteellisen) hiljaisia ja vähäpäästöisiä, ja polttoaineeksi kelpaa vaikkapa sataprosenttinen biopolttoaine.