Siinä missä viimevuotisen maailmanympärilennon aikana hankkeen tiedotusosasto oli toisinaan hyperaktiivinen ja kertoi jopa etukäteen tapahtumista, on nyt tiedotuksessa hieman rauhallisempi tahti. Uutinen Solar Impulse 2:n lentoon palaamisesta tulee varsin myöhässä, sillä ensilento talven ja korjausten jälkeen tapahtui jo viime viikon maanantaina, 14. maaliskuuta.
Silloin kone nousi kolme kertaa lentoon Bertrand Piccardin ohjaamana.
Ensimmäisellä lennollaan Piccard nousi noin 2300 metrin korkeuteen ja testasi koneen hidaslento-ominaisuuksia sekä kertasi mahdollisen moottoririkon tapahtuessa tehtäviä toimia. Toisella ja kolmannella lennolla hän lensi pimeässä ja kävi läpi yöaikaan tehtävien lentoonlähtöjen ja laskeutumisten toimenpiteitä.
Jotta kone voisi käyttää päiväsaikaan kaiken mahdollisen Auringon valon hyväkseen, se nousee matkaan akut ladattuina aamuvarhaisella ja pyrkii laskeutumaan illalla, mahdollisesti jo pimeän aikaan.
Lentojen tarkoitus on paitsi varmistaa se, että tehdyt korjaukset toimivat odotetusti, mutta myös lentäjälle on tärkeää päästä verestämään lentotuntumaansa. Piccard tulee tekemään koneella sen seuraavan, todennäköisesti kiertueen erään näyttävimmän lennon, sillä hän lentää koneen Havaijilta Yhdysvaltain mantereelle.
Edellisen, itse asiassa maailmanympärilennon kaikkein pisimmän ja vaativimman etapin Japanista Havaijille lensi André Borschberg viime kesä-heinäkuun vaihteessa. Lennon aikana koneen akut ylikuumenivat ja vaurioituivat siinä määrin, ettei lennon jatkaminen ollut turvallista.
Keskimääräiset sääolosuhteet myöhemmin syyskesällä olivat jo lennon jatkamisen kannalta epäedullisia, joten lennon jatkamista lykättiin tähän kevääseen, jolloin tuulet puhaltavat jälleen suotuisasti. Kone sai hyvän majapaikan Havaijin yliopiston käytössä olleesta hangaarista.
Talven aikana akut on vaihdettu, mutta koneeseen on tehty myös muita parannuksia. Esimerkiksi siihen on asennettu 360°-kamerasysteemi, jonka avulla jäljellä olevilta lennoilta saadaan varsin ainutlaatuista kuvaa.
Seuraavan lennon suunniteltua päivää ei ole kerrottu, mutta niin kone kuin mieskin, sekä nähtävästi myös koko tukiverkosto lennon ympärillä, näyttää olevan taas kasassa. Seikkailu saattaa jatkua siis melkein milloin vain.